Koulutus
Yksi tärkeä osa henkilöstöstä huolehtimisessa on tarjota heille jatkuvaa koulutusta ja sparrausta aiheisiin, jotka ovat arjessa jatkuvasti läsnä. Näitä ovat esimerkiksi yksilön taidot ajanhallinnan ja viestinnän suhteen tai työyhteisön keskinäisen palvelun, ilmapiirin ja vuorovaikutuksen kehittäminen. Tarjoamme tukea yleisten arjen asioiden käsittelyyn ja esillä pitämiseen yksittäisistä koulutuksista aina pitkäkestoisiin kumppanuuksiin asti. Suosituimpia aiheitamme ovat muun muassa:
​
​
​
01.
Ajanhallinta: Asia, jonka kanssa kaikki meistä tuskailevat niin töissä kuin niiden
ulkopuolellakin. Taikaiskusta kenenkään on turha odottaa valmista ratkaisua tähän asiaan.
Voimme kuitenkin tehdä lukemattomia eri toimenpiteitä, jotka auttavat meitä saamaan
hallinnan tunteen ajan käyttöömme. Meidän pitää saada itsellemme tunne, että olemme
kuskin paikalla. Tähän voimme vaikuttaa monilla eri valinnoillamme, jotka ovat täysin
meidän käsissämme. Koulutuspäivän aikana käymme näitä läpi ja lopputulemana jokainen
osallistuja koostaa itselleen oman työkalupakin uuteen ajankäytön hallintaan.
02.
Toimiva sisäinen palvelu: Monessa työyhteisössä on sisäisiä jännitteitä ”meidän” ja ”niiden” välillä. Tämä saa aikaan sen, että sisäinen palvelu ei toimi parhaalla mahdollisella tavalla. Tämä vaikuttaa ennen pitkää väistämättä myös ulkoisiin asiakkaisiin. Tässä koulutuksessa käymme läpi, mistä koostuvat toimivan sisäisen palvelun kulmakivet, johon kaikkien tulisi sitoutua. Tähän liittyy myös laajemmin ryhmädynamiikka, tiimeihin muodostuneet viralliset ja epäviralliset valtasuhteet ja roolit, jotka voivat olla joko ryhmän tavoitteita tukevia tai
hajottavia. Tämän koulutuspäivän jälkeen ryhmä on koostanut itse elementit toimivaan
sisäiseen palveluun johon jokainen voi sitoutua.
03.
Taitava tiiminvetäjä: Esimiesrooli on kiehtova ja täynnä mahdollisuuksia mutta myös täynnä sellaisia asioita, joita ”rivityöntekijänä” ei tarvitse ikinä samalla tavalla kohdata. Varsinkin
uusien esimiesten on äärimmäisen tärkeää tunnistaa heti alkuvaiheessa, mitä uuteen rooliin
astuminen tarkoittaa ja minkälaisiin tilanteisiin on heti syytä alkaa varautumaan. Käymme
tässä koulutuksessa läpi, minkälainen on hyvä johtaja ja missä toisaalta piilee yleiset
vaaranpaikat tähän rooliin liittyen. Koulutuksen jälkeen osallistujat tiedostavat, mitä taitava
tiiminvetäminen tarkoittaa ja kuinka kasvaa hyväksi ja luottamusta nauttivaksi esihenkilöksi.
04.
Loista eri palvelukanavissa: Nykyajan työmaailma vaatii taitoa osata olla erinomainen hyvin erilaisissa palvelukanavissa. Asiakas odottaa eri asioita asioidessaan kasvotusten, puhelimitse, sähköpostilla, chatissa tai somessa. Näin ollen erinomaisen asiakaspalvelijan täytyy tiedostaa eri kanavien vaatimukset, odotukset ja onnistumisen avaimet niissä. Käymme läpi eri kanavien pääpiirteet ja osallistujat tiedostavat koulutuksen jälkeen, kuinka he voivat niissä onnistua.